Programowanie_innowacja


W ramach realizacji priorytetu wdrażania programowania do szkół,

w naszej szkole podjęto konkretne działania:

 

1) Warsztaty z robotyki, które zostały zorganizowane dla uczniów klas szóstych. Celem było przybliżenie tematyki robotyki oraz programowania.

 

2) Wprowadzenie do rozkładów lekcji z zajęć komputerowych -  zajęć z programowania we wszystkich klasach:

  w klasach I - II ( Lightbot, Balti, Logomocja) 

  w klasach IV  - realizacja innowacja pedagogicznej "Programowanie w języku Scratch   z zastosowaniem układu Arduino Uno"

  w klasach V- VI (Scratch oraz Logomocja)

 

3) Prowadzono koło informatyczne, na którym realizowano treści z programowania

 

4) Przygotowanie i udział uczniów w konkursie "Programowanie w języku Scratch z zastosowaniem układu Arduino Uno"

 

Warsztaty z robotyki i mechatroniki

 

 

 

Innowacja pedagogiczna:

Programowanie w języku Scratch z zastosowaniem układu Arduino Uno

 

W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 przeprowadzono zajęcia w klasach czwartych z zakresu programowania. Realizowane były zajęcia w Scratch-u, Logomocji oraz zabawy z Lightbot-em.
Oprócz tego innowacja realizowana była na zajęciach dodatkowych z koła informatycznego – 33 godziny lekcyjne (programowanie w Scratch z wykorzystaniem Arduino Uno, zabawy w Lighbot).

 

Na początku uczniowie mieli problemy z samodzielnym podłączeniem robotów oraz uruchomieniem programu – wpisanie kodu, zgodność portów, ułożenie algorytmu i skryptu.
 Natomiast po II półroczu:
-) większość uczniów z dużym zaangażowaniem układa algorytmy, wiele radości sprawia im uruchomienie świecących diod i wygrywanie muzyki na zaprogramowanych płytkach z Arduino Uno. Niektórzy potrafią ułożyć proste melodie – znane piosenki, kolędy.
Wszyscy uczniowie bardzo chętnie pracują w Scratch-u. Wykazują się wielkim zaangażowaniem i kreatywnością. Uczniowie uczestniczący w zajęciach koła informatycznego potrafią w Scratch- u stworzyć prostą grę komputerową i zagrać w nią oraz stworzyć animowaną historyjkę obrazkową.

 

 

Uczniowie polubili programowanie i Arduino Uno
Zajęcia z programowania
Mini konkurs klasowy - Zagraj kolędę i zaświeć diody
Kamila i Milena na konkursie z programowania
Kamila i Milena na konkursie z programowania

 

 

 

W ramach innowacji Programowanie w języku Scratch z zastosowaniem układu Arduino Uno

zorganizowany został miejski konkurs z programowania.

 


Dwie uczennice reprezentowały szkołę w Miejskim konkursie programowania w języku Scratch z zastosowaniem układu Arduino Uno. Dziewczęta: Milena Skupień i Kamila Jaroch zajęły I miejsce, stworzyły najlepszy duet wśród 12 drużyn wodzisławskich podstawówek. Wykazały się imponującymi umiejętnościami informatycznymi w zakresie programowania oraz kreatywnością w pracy zespołowej.
Oprócz wykonania pięciu zadań z programowania, zaprezentowały projekt gry dydaktycznej z wykorzystaniem układu Arduino Uno. Nad projektem, oprócz Kamili i Mileny, pracowały jeszcze Oliwia Dubińska oraz Agata Kłosek, która przygotowała formę plastyczną projektu. Ich projekt będzie miał zastosowanie w podsumowaniu wiedzy z zakresu wychowania komunikacyjnego.

Prezentacja konkursowego projektu
Przygotowania do konkursu
[pobierz] 0.1 MB innowacja

OPIS INNOWACJI REALIZOWANEJ W SP 16

 

2017/2018

 

 

 

 

16 kwietnia 2018 roku Kamila Jaroch z klasy V oraz Łukasz Twardzik z klasy IV reprezentowali szkołę w Miejskim konkursie programowania w języku Scratch z zastosowaniem układu Arduino Uno. Uczniowie zajęli zaszczytne III miejsce wykazując się ogromną wiedzą z zakresu programowania oraz umiejetnościami.

 

 

Uczniowie bardzo chętnie oprócz programowania z Arduino Uno, programują OZOBOTA i m-BOTA.

 

 

Rok szkolny 2018/2019

 

 

 

 

Pierwsze zajęcia z Arduino Uno w klasie IV